21-10-13

‘Keppestraat kan toenemend verkeer niet aan’

Artikel Het Nieuwsblad 21 oktober 2013 :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DM...

keppestraat.jpg

 

 

Commentaren

Naar aanleiding van de richtingswissel van de Alfons Van De Maelestraat en de Verbindingsstraat, de volgende opmerking. Terwijl het een hoofddoel is om de Keppestraat een leefbare straat te maken heeft men er na deze interventie pas een behoorlijk potje van gemaakt! Nu kan men met de toename van de verkeersstroom in de Keppestraat helemaal niet meer vooruit of achteruit in de drukke periodes, verkeer is hier maal 2 !!!.
Voor de voetgangers is deze straat hiermee de meeste dodelijke straat van Erembodegem geworden. Houdt er A.U.B rekening mee dat voetgangers, moeders met kinderen, buggy's, .... allemaal op straat moeten lopen tussen dat verkeer door gebrek aan voetpaden. Denk er in gods naam ook eens aan dat de inwoners van de Keppestraat hun GFT's en hun glasbakken op straat en voetpaden moeten zetten om deze te komen afhalen. Dan kan men helemaal niet meer door!! Waar zit de logica van die zogezegd slimme mensen? Wat een cinema om nog in de Alfons Van de Maelestraat en omringende straten te komen. Hoog tijd om vormen van eenrichtingsverkeer in te stellen en De Alfons Van De Maelestraat samen met de Keppestraat eenrichtingsverkeer te maken en van voetpaden voorzien!!
Ook wordt het tijd om voor de fietsers de valkuilen uit de slijtlaag van de Keppestraat te halen. Het is voor fietsers totaal onmogelijk om in de Keppestraat naar de verkeer of de voetgangers te kijken zonder naar het wegdek te zien, je verongelukt u gegarandeerd vanwege het ontwijken van putten en bulten.

Gepost door: Geert Droessaert | 25-11-13

Reageren op dit commentaar

Om de Keppestraat leefbaar te maken werd de rijrichting van de Alfons Van de maelestraat gewijzigd. Gevolg nog meer verkeer. Is dat de oplossing van stad Aalst ? beloftevol zou ik zeggen.
De minuskule voetpaden moeten meer en meer ook door auto's gebruikt worden om een totale blokkage bij doortocht van zwaar verkeer te vermijden.
De Alfons van de maelestraat ,nieuw aangelegd zonder voetpaden, voorbeeld voor de keppestraat ? Bij navraag bij de politie aalst mag men overal parkeren bij gebrek aan verhoogde drempel voor voetpaden.
Holleweg , de bewoners parkeren op de voetpaden want hun straat is te smal om naar hun huis te kunnen racen. Van verkeersdiscipline gesproken.
Een goede raad voor de voetganger, neem de wagen want veilig kun je hier nergens te voet naar toe.

maria

Gepost door: maria | 04-12-13

Reageren op dit commentaar

Ontlasting Keppestraat ?
Maak er een straat een bij !
Een éénrichtingstraat vanaf de Roomshofstraat naar de Ninovesteenweg.
Het bestaande wandelpad aan de rand van het Osbroek/stadspark zo via de achterkant van de VMM en uitkomende in de Orangeriestraat omvormen naar een éênrichtingstraat en fietspad. (Zoals in Liedekerke van Pierrotfashion naar E40). Geen aftakking naar de Groenenbrielstraat, enkel een rechtstreekse weg 3 meter breed afgezoomd met bomen.
Op die manier wordt ook de Keppestraat een éénrichtingstraat en kan deze heraangelegd worden met bredere voetpaden, ...
Om sluipverkeer tegen te gaan dienen quasi alle straten in die zone éénrichting te worden in een bepaalde volgorde.
Ook de Italiënweg afsluiten onder de brug van de E40 (doodlopende straat)

Gepost door: Pascal | 30-12-13

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.