24-10-13

volgende algemene bewonersvergadering is op 13 december in het Parochiehius

mobiel erembodegem 2.jpg

Druk deze nieuwe flyer af en hang hem op aan je venster.  Laat zien dat je betrokken wil blijven.  Dank je.

mobiel erembodegem 2.pdf

21-10-13

Verslag van de vergadering op 18/10/2013

Buurtbewoners vergadering 18/10/2013 – 20U

De vergadering werd ingeleid door buurtbewoonster Elke, die aan de hand van enkele leuke tekening op een krijtbord, de problematiek heeft aangekaart waarmee de straten van Erembodegem te kampen hebben. Ze heeft ook kort de grond van  ons buurcomité toegelicht en uitgelegd dat het niet de bedoeling is een klachtenbank te worden maar eerder een ideeënbus naar de gemeente toe.

Na de uitleg was het de beurt aan de talrijk opgekomen buurtbewoners om hun ideeën naar voor te brengen.

Hier zijn de resultaten :

 

Auto : Betalend parkeren aan de kerk

Auto : Controle op de blauwe zone om pendelaars te mijden in en rond het dorp van Erembodegem, ook handelaars zijn hier vragende partij, want kleinhandel heeft hieronder te lijden aangezien de bewoners niet kunnen parkeren gaan ze simpelweg naar een grotere winkel die een parking voor handen heeft.

Algemeen : Scholen meer betrekken bij de problematiek van het mobiliteitsplan, hun gevoeliger maken voor andere vervoersmiddelen dan de auto

Algemeen : De scholen voorzien van een kiss and ride zone  waar de ouders op een veilige manier de kinderen kunnen afzetten en zo niet langer fietspaden moeten inpalmen

Algemeen : De ingang van de parking van de VMM naar de Kasteelstraat verplaatsen ipv de A Van De Maele straat

Algemeen :  De Ring rond Aalst rond maken zodat Keppestraat – Dorp – Hogeweg niet langer dient als zuidelijke verbinding

Auto : De Melkweg weer omdraaien van richting

Auto : Geen verhuur van Gates gebouwen aan vrachtwagen verkeer.

De Lijn : de lege bussen die het gewone verkeer dwingen tot het rijden op voetpaden vervangen door kleinere bussen

Fiets : waarom wordt er geen boot ingelegd om via de Dender de fietsers tot aan de Zeebergbrug te brengen of zelf wanneer het sas wordt verlegd tot aan de St Anna Brug.

Algemeen : In de drukkere straten alle verlichting behouden of toch beter nagaan welke straatlamp er kan gedoofd worden en welke niet.

Algemeen : Wanneer er bomen worden geplaatst, ook voorzien in een degelijk onderhoud

Algemeen : Bladkorven een goed initiatief, maar liever één meer dan één minder

Algemeen : Keppestraat één richtingsstraat, dan kan deze smaller worden gemaakt, waardoor voetpaden kunnen worden verbreed

Auto : Sluipverkeer herkenbaar maken, enkel toegang geven voor plaatselijk verkeer, zo vermijd je het zware vrachtverkeer

Voetgangers : Voetpaden in de Keppestraat waren vroeger een stuk breder

Auto’s : Straat tussen de Termurenlaan en  de Kappellekesbaan weer openmaken net als vroeger.

Auto’s : borden plaatsen +3.5Ton  niet toegelaten tot de gewone straten zodat ze verplicht worden om de steenwegen te volgen + ook politiecontrole

Algemeen : strenger optreden van de wijkagenten, meer wijkagenten of agenten die kunnen controleren.

Algemeen : Alle nieuwe gebouwen verplichten tot het hebben van garages

Auto’s : als blauwe zone niet werkt : parkeerautomaten + degelijke controle, betalend parkeren rond de kerk.

Auto’s : een pendelparking voorzien voor de treinreizigers, eventueel aan braakliggende grond Termurenlaan, waar een doorgang naar de peronnen mogelijk is, of aan de parking van Gates.

En natuurlijk ook niet te vergeten wij kunnen ook allemaal ons steentje bijdragen door eens een keertje de fiets te nemen of te voet te gaan.

 

Dit was het zo een beetje, een volgende vergadering gaat door op Dinsdag 12/11/2013  - 20u plaatst zal nog worden medegedeeld, hierop worden alle mensen die hun naam en adres hebben doorgegeven worden uitgenodigd, uiteraard is iedereen die verder wil meewerken nog altijd welkom.

‘Keppestraat kan toenemend verkeer niet aan’

Artikel Het Nieuwsblad 21 oktober 2013 :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DM...

keppestraat.jpg